"EL SECRET D'UNA VIDA INTENSA I PLENA ÉS CANVIAR LA POSICIÓ DES DE LA QUAL VIVIM LES COSES"

dijous, 22 de març del 2012

GESTIONAR EL CONFLICTE D'EQUIPS, 3ª PART



Tres claus per a un comportament productiu

Amb tres pràctiques els equips poden fer front als conflictes de manera productiva.

Gestionar-se a un mateix examinant i transformant els pensaments i els sentiments que obstaculitzen la pròpia capacitat per raonar amb calma quant els conflictes pujant de to. Implica reflexionar envers les pròpies reaccions, redefinir la situació, passar a estar menys subjecte a les emocions, a ser més capaç de plantejar preguntes i a tenir en compte les interpretacions alternatives. Quant més utilitzem aquestes activitats, major és el número de connexions que establim entre el nostre sistema temperamental i tranquil, desenvolupant la nostra capacitat per posar en pràctica el sistema tranquil en condicions d’estrès.

Gestionar les converses amb càrrega emocional o controvertida per prendre millors decisions i enfortir les relacions. Amb el pas del temps, converses millors gestionades desenvolupen un sistema tranquil col·lectiu en el nucli de l’equip. Els seu membres prenen consciència que reflexionant en veu alta envers els problemes de les relacions i els processos aconsegueixen que les coses es calmin sense un desacord repressiu.

Gestionar les relacions amb un discurs productiu envers els conflictes de relació requereix reconèixer explícitament que les persones veuen les coses de manera diferent, que cada punt de vista te fortaleses i debilitats i que cadascú te interessos i preocupacions legítimes. La confiança permet als membres del equip donar-se compte de que, a pesar de que ningú és perfecte, tot el món intenta fer tot el possible per solucionar els problemes.



Quant les dades són relativament senzilles i accessibles, els criteris i les metes es comparteixen de manera àmplia i les diferències no són molt profundes, el conflicte no és difícil de solucionar.

Una vegada que un conflicte desencadena una reacció emocional, la reflexió pot calmar les pròpies emocions transformant el “anar” automàtic, en una resposta de “saber”  més deliberada.

En comptes de eliminar el conflicte, es poden fer pràctiques que permetin la seva gestió arribant a jugar un paper vital a l’hora d’accelerar el creixement de les persones en les organitzacions i les mateixes organitzacions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada